STF-övernattningar!

Jag skrev innan (här) att jag vunnit fritt boende på STF genom Sverigessvenskastejobb-bloggen. Perfekt eftersom jag ska upp till fjällen imorgon! Dock var jag lite orolig för att jag inte skulle få priset i tid, men igår damp det ner ett handskrivet kuvert i brevlådan..

Dock innehöll det inte en natts boende på valfritt STF-vandrarhem. Det innehöll sex övernattningar! :)



Samtliga övernattningar är inklusive eget rum, frukost och lakan om det finns. Efter lite efterforskningar vet jag att frukost enbart serveras på fjällstationerna och inte i fjällstugorna. Vi har dock insett att STF har en mycket förmånlig kampanj just nu för studenter - genom "Student 193" får vi som studenter bästa möjliga boende samt frukost för 193 kr på fjällstationerna. (Annars kostar det minst 340 kr och frukost kostar 90 kr extra).

Hur vi än gör får vi alltså frukost på fjällstationerna, så för att bättre utnyttja boendebiljetterna ovan har jag bestämt mig för att sälja dem till andra i vårt sällskap om de är intresserade, så kan frukosten utnyttjas där frukost serveras och vi kan tjäna en liten hacka till att finansiera boendet i fjällstugorna. :)

Istället för att som det såg ut - att jag och sambon skulle få betala runt 1850kr per person för allt boende i fjällen, kommer vi nu enbart behöva lägga 591 kr per person som mest. :) Troligtvis ännu mindre om vi säljer biljetterna ovan, vilket inte bör vara svårt eftersom vi säljer dem för vad det annars skulle kosta att bara övernatta. Nu får man ju frukost på köpet. :)

Det här är en helt perfekt vinst!!! :)

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: