Datakrångel & utflykt i ett källarförråd



Min älskade Macbook har varit lite seg på sistone och firefox har varit riktigt segt, så jag bestämde mig för att det var dags att kolla upp det hela. Efter att ha rensat en del i minnet, säkerhetskopierat och framförallt googlat, har jag insett att jag nog borde reparera systemet. För att kunna göra det behöver jag min startskiva till macbooken.

Till en början kollade jag igenom lådorna uppe i lägenheten på jakt efter skivan, men ganska snart insåg jag att skivan troligtvis ligger i lådan med cd- och data-skivor i källarförrådet. Saken är då den, att vårt källarförråd inte kan beskrivas på något annat sätt än smockfullt - öppnar man dörren möts man av en vägg av prylar. Men det är väl värt ett försök tänkte jag och började baxa bort resväskorna och madrassen för att kunna ta mig in en bit.

Sedan har jag flyttat lådor, slitit och dragit i påsar och kartonger, samtidigt som jag har balanserat på en fot på en liten bit av en fotölj ca 1 m från golvet. Men, efter ungefär en halvtimmes slit har jag fortfarande inte hittat rätt låda - jag vet hur lådan ser ut och jag vet att jag har märkt den, men jag har inte hittat den. Så, nu är planen att fråga pojkvännen när han kommer hem om han råkar veta i vilken del av det ca 2-3 kvm stora förrådet som lådan kan tänkas finnas.

Suck, jag bliir tokig..

Man ska hålla ordning på sin dator...

 

Jag skulle gärna visat en bild på vårt eländiga förråd, men förmodligen skulle de flesta få en så stor chock att de skulle smälla av, så jag låter helt enkelt bli. Dessutom orkar jag inte gå ner i källaren igen med kameran.. :P

Wysteriiaskrev 2009-12-07 @ 13:59:01 URL: http://Wysteriiasblogg.se
Kul att du är med och tävlar i dagens lucka :D Kommer en ny imorgon ;)

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: