Loppis en tidig söndagsmorgon

Sambon ville iväg på loppis i Brunnsparken på söndagen, något som tydligen är jättestort. Planen var att han skulle vara där redan vid sju, men klockan ringde och ringde och det var väl ungefär vid sju vi vaknade. I alla fall så skjutsade jag honom dit och gick själv runt en stund, jag var nämligen nyfiken på hur stort det var.

Och jösses, när jag varit där en stund, tittat på tillräckligt mycket och bestämde mig för att åka hem för att vila en stund, så var det fortfarande bord som ställdes upp och bilkön med människor som skulle dit och sälja sina saker ringlade sig lång med minst 20-30 bilar på väg till området.





När jag plockade upp sambon någon timme senare hade han fyndat tre glas med grön snirklig kant - varav ett tyvärr slogs sönder direkt i diskhon hemma - och ett par vandringsstavar för 40:-. Underbart, nu har vi varsinn till fjällen. Lätta och justeringsbara är de. :)

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: