Nej, döda inte Harry Potter-äpplet!

Ska göra frukostgröt med äpple i.
    - Är det okej att jag börjar skära i äpplet? Äter du upp resterna sen då när jag har åkt?
    - Jo, men jag äter nog upp det nu i så fall..
    - Ha, det ser ut som en blixt på äpplet. Det är lite som Harry Potter..
    - Men du kan ju inte döda Harry Potter-äpplet!!
    - Nähä..?
    - Men då kommer ju Voldemort-äpplet att vinna i äppelvärlden. Så du kan ju inte döda Harry Potter!
    - Men om jag låter honom ligga kommer han ju ruttna. Man kan ju inte ha en rutten Harry Potter..
    - Hmm.. nä..
Jag sticker kniven i äpplet och skär av en bit. Förhoppningsvis har Voldemort-äpplet redan besegrats i äppelvärlden.


Harry Potter-äpplet

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: