Dumle, Dumle, Dumle..

När Suss fick syn på en kvinna som gick omkring med en dumleväska på Gröna Lund sa hon direkt:

    - En sån där väska borde du ha Elin. Dumle. :)

För bland oss är det jag som är Dumle. Bland Humle, Dumle och Fumle blev jag Dumle för länge sen. Så Dumle, det är jag.


Lite senare fick vi också syn på dumlehjulet och peppad av alla andra och för den goda sakens skull kände jag att jag måste ju faktiskt spela på det. 25:- för fem nummer, så jag funderade på vad jag skulle ta för nummer när killen på andra sidan disken informerade mig om att nummrena måste vara i samma rad för att kosta 25:-.

Efter lite dividerande bestämmer jag mig för raden som innehåller Suss turnummer - nr 19. Jag räcker fram en hundralapp.

    - Jo, Elin - jag har ett erbjudande till dig. Om du köper fyra rader så får du en extra på köpet.

    - Eh, nä tack. (Att satsa 100 kr faller mig definitivt inte i smaken - det skulle jag aldrig ha råd med)

Så jag får tillbaka min växel och satsar på nr 16-20. Sedan kör de faktiskt igång hela hjulet bara för mig (visserligen påhejad av fyra tjejer) och jag får själv säga stopp.

Och av någon anledning, på hela det stora hjulet så stannar markören - just på siffran 20. Och dumleväskan med åtta påsar dumlekolor är min.



Efteråt när vi pratade om det sa mina kompisar att ingen av dem faktiskt var förvånade över att jag vann. Det var liksom redan givet från början att jag skulle göra det.


Dumleväskan packad med grejer.

Nu tänkte jag faktiskt försöka göra någonting kul av min vinst, för trots att en påse redan gått åt, så är jag inte jättebra på att sitta och äta godis. Så, jag letar för tillfället recept på - dumlemuffins och dumlekladdkaka.. :) I mean, why not!
Lillasyssskrev 2009-07-12 @ 21:46:20 URL: http://majblomma.blogg.se/
Vad roligt att vinna en sån! :) Grattis syss!

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: