Vodka-rabarber-muffins

När jag filtrerat upp rabarberlikören i flaska hade jag ju en hög med små vodka-preparerade rabarberbitar kvar. Tyckte dock att det var synd och skam att slänga bort rabarbern, så jag bestämde mig för att göra muffins. Vodka-rabarber-muffins.

En genial ide tyckte jag och rörde ihop smeten och tillsatte rabarbern. Vid provsmakningen av smeten upptäckte jag dock en liten miss - rabarberbitarna var fortfarande sura som just rabarber kan vara. Jag löste det genom att hälla på lite extra socker och hoppas på det bästa.

Och ja, det blev gott - mina vodka-rabarber-muffins. Fast alkoholen har väl till stor del försvunnit i ugnen.. :)




Mumsiga blev de - vaniljmuffinsen med vodka-rabarber.

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: