Badshorts och nytt syprojekt

Idag har vi tillbringat första semesterdagen med att cykla in till stan, för J hade i all stress och hast igår glömt att packa både shorts och badkläder.. Så det fick bli en liten shoppingtur in till stan –men han hittade inga shorts tyvärr. Däremot hittade han ett par badshorts och själv passade jag på att prova ett par turkosa badshorts bara för skojs skull. Sambon tyckte dock att de passade mig så pass bra att han bestämde sig för att köpa dem åt mig. De är supersköna, så jag blev verkligen jätteglad eftersom jag aldrig hade känt att jag kunnat lägga pengar på dem själv.

Bilden på shortsen får bli ganska liten, min mobilkamera
gör dem inte rättvisa på någon av bilderna jag tagit..

På vägen hem passerade vi den lokala röda korset butiken och utan speciellt köpsug småtittade jag bland kläderna medan J spanade in böckerna och glasen. Så drogs min blick till en helt underbart vacker kjol som satt på en provdocka. Jag gick dit och ryckte i den lite – en vacker gul-vit kjol med broderade blommor i ljust gråa, gula och beigea nyanser. Med spets längst ner. Eftersom den satt på provdockan gick jag efter ett tag vidare, men vände sedan om och drog lite i kjolen igen. Så för att kolla storlek och pris lossade jag försiktigt på kjolen – storlek L . När jag väl fått av kjolen tyckte jag att jag trots den stora storleken var tvungen att prova den, och visst var den för bred i midjan, men den är inte allt för svår att sy in och för 40:- blev den min. Helt underbar!
 

Kjolen - mobilkameran gör inte heller den rättvisa.
Jag måste skaffa en ny kamera snart!


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: