Michael Jackson död

Läste precis att Michael Jackson dött. King of Pop eller vad han nu kallades. Går man in på valfri nyhetstidning är det nämligen svårt att missa den nyheten.


Aftonblajjan


Ex-pressen


Sydsvenskan

osv...


Jag har aldrig varit något jättefan av Michael Jackson, men hur har någon kunnat undgå hans storhet? Hur kan någon inte beröras av att han nu är borta? Vem har inte diggat till hans låtar någon gång? Jag menar, jag är 80-talist, och MIchael Jackson har varit en av de största. Hans mest sålda album, släpptes samma år som jag föddes. Michael Jackson var störst.

Jag såg en dokumentär om Jackson en gång för några år sedan. I den framstod han väldigt mycket som ett litet barn, en väldigt stor liten. Och trots att dokumentären framställde honom som ganska wacko så började jag då känna någon slags sympati för denna barnsliga person och jag såg någon som omvärlden mest inte förstod, medan jag kände där och då att jag förstod honom lite bättre.

Nu är han död. King of Pop. Michael Jackson. Känns det inte lite sorgligt?

Jag sörjer i alla fall.
carinskrev 2009-06-26 @ 16:43:18 URL: http://paonpinson.blogg.se/
det känns sjukt sorgligt.:(
Jeanetteskrev 2009-07-01 @ 22:35:13 URL: http://www.metrobloggen.se/nett
Du har något att hämta inne hos mig!

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: