Nej tack!

Telefonen ringer.. displayen visar dolt nummer.
    - Hej..?

    Tystnad

    - Hallå..?

    - Ja, hej, jag heter .... och jag ringer från .... Du har ju tidigare mottagit produkter från oss, och sedan sa du upp det och angav att anledningen var en kostnadsfråga. Stämmer det?

    - Eh, ja.

    - Men i övrigt var du nöjd med produkten?

    - Eh, ja, jodå. (Känner här att jag inte orkar gå in på någon förklaring till att jag inte gillade det alls, så tänker att det är väl enklast att hålla med...)

    - Jo, det var flera av våra kunder som har lämnat samma svar och nu har vi därför lyckats sänka priset till halva priset. Detta på grund av att vi skippat en del mellanhänder.

    - Jaha. (Väntar på att hon ska erbjuda mig att återuppta prenumerationen, vilket jag inte vill)

    - Bor du kvar på samma adress?

    - Eh, nä.

    - Nähä, var bor du då då?

    - [uppger gatans namn]

    - Är det något nummer där?

    - Eh, ja... [uppger lite motvilligt ett nummer]

    - Då kommer du att få det här paketet varje månad för 99kr. Och som medlem har du...

    - Eh, va? Men jag vill inte ha det.

    - Nähä (försäljaren låter uppriktigt förvånad). Varför inte det?

    - Jag är inte intresserad.

    - Jaha, då får jag be att tacka för mig..

När jag nu försöker vara artig och åtminstone lyssna på erbjudandet istället för att avbryta direkt eller slänga luren i örat på tjejen, så försöker hon pracka på mig en prenumeration utan att ens fråga mig om jag vill. Så kan man väl inte göra???

Jag avskyr dessa förbannade försäljare!!
Filleskrev 2009-06-03 @ 17:53:06
Haha. Håller med om att telefonförsäljare kan vara en real pain in the ass ibland.

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: