Saffran är dyrt!

Iväg till mataffären. Brödhyllan. Grönsaksdisken. Ner med potatis, tomater, avokado och banan i korgen. Kyldisken. Kesella och crème fraiche. Och så fetaosten. Bara saffranet kvar, så iväg till kassan. Betala. Packa ner varorna i påsen. Gå hem.

- Nu glömde vi saffran.

Tillbaka i affären.

- Jo, vi skulle ha ett paket saffran också.

- Ok, 36 kr.

Efteråt funderar vi på priset. 36 kr?!?! Brukar inte ett paket saffran kosta typ 12kr, eller max typ 20? Så, vi traskar tillbaka till affären för att dubbelkolla - kassörskan kanske slog in dubbelt? - men med samma resultat. Ett paket saffran kostar verkligen 36 kr!

0,5g saffran för 36 kr, när steg priset på saffran så mycket?

saffran santa maria
Sannaskrev 2009-06-16 @ 20:13:23 URL: http://saniiee.blogg.se/
Trevlig blogg :)

Spana gärna in min blogg och svara gärna på vilken bild du gillar bäst i mitt senaste inlägg!:)



Trevlig kväll.
Lillasyssskrev 2009-06-16 @ 22:03:12 URL: http://majblomma.blogg.se/
Samma sak hände mamma för några månader sedan... då sa hon åt mig att verkligen ta vara på det saffranspaketet jag hade hemma... :) ÖB kanske har billigare saffran (fast kanske med sämre kvalité...)

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: