Syverkstad!

Idag har det blivit världens syverkstad här hemma. Jag var lite sugen på att bli färdig med en kjol som jag tänkt göra, men eftersom sambons pappa skulle komma förbi vid ett och vi därefter skulle följa med honom till Blekinge så trodde jag inte att jag skulle hinna heller. Men jag tänkte att det kan ju inte skada att ha börjat, så kanske jag kan sy lite för hand sen eller nåt?

Men allting blir inte alltid som man tänkt sig. Sambon återlämnade sina vandringskängor eftersom de klämde lite grann och sedan har han varit runt hela dagen och kollat och provat kängor. Så jag har hunnit med att sy. Och nu, strax efter sex på kvällen är sambon och hans pappa på väg tillbaka från Malmö efter att ett par kängor äntligen inhandlats igen. (Jag fick detta mycket glädjande besked för en liten stund sen).

Kjolen är dessutom i princip färdigsydd sedan någon timme tillbaka. Jag är inte riktigt nöjd med ena sömmen vid blixtlåset och ska nog fålla upp den lite för hand senare, men annars blev den skitsnygg!!! Jag är väldigt nöjd, speciellt eftersom detta var mitt första större syprojekt helt själv.

Bild på kjolen kommer senare - nu är den nedpackad i väskan. Här kommer dock en smygtitt på tyget från
Stoff & Stils hemsida.
 


Nu bär det iväg till Blekinge och semester!! :)
Emmaskrev 2009-06-23 @ 18:22:39 URL: http://lackert.webblogg.se/
Ah, you gotta love the stoff och stil ;-) ha en trevlig semester!!

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: