våffel-illamående

Det har varit våffeldagen idag och självklart har jag ätit våfflor nu på kvällen. När jag var liten och bodde hemma fick vi oftast bestämma mat på födelsedagar eller namnsdagar. I mitt fall blev det väldigt ofta våfflor, det var min favoritmat!

Dessutom brukade jag ofta äta så mycket våfflor att jag nästan mådde illa efteråt.. men inte gjorde det någonting, för illamåendet efter att ha ätit alldeles för mycket våfflor är faktiskt det bästa illamåendet som finns och jag njuter faktiskt lite av det också.



Däremot tycker jag att våfflor ska kunna delas i 4 bitar, inte i 5. Det våffeljärnet vi använde nu var dessutom ganska dåligt eftersom våfflorna hela tiden blev ojämna eller för tjocka eller för tunna. Nej, tacka vet jag föräldrarnas våffeljärn, ett sådant skulle man ha själv.

Men det blev gott ändå.. jag älskar fortfarande våfflor även om jag kanske inte skulle skriva in det på favoritmatplatsen längre...
Lillasyssskrev 2009-03-25 @ 23:05:40 URL: http://majblomma.blogg.se/
Jag skippade våfflorna idag och åt yoghurt istället :) Jag orkade inte med våffelhuvudvärken som jag alltid får :)

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: