Bittra tanter ska inte jobba i info-diskar

Lite sentomsider tänker jag att jag borde se till att återfå accessen till instutionen, vilken jag förlorade i samband med att jag fick nytt kort för några månader sen, så jag går äntligen och pratar med informationsdisken - som informerar mig om att jag nu har access och ger mig mitt lösenord...

Glad i hågen går jag en trappa ner och testar kortet - det funkar inte! Så, jag traskar upp igen, ber om ursäkt för att jag kommer och stör igen och den bittra tanten i disken säger: "Men du har ju spärrat kortet.." och ger mig en lång mördande blick innan hon ger mig lösenordet igen (självklart tog jag fel på en siffra). Sedan suckar hon djupt och repeterar lösenordet för mig som om jag var dum i huvudet. När jag går därifrån är jag ganska säker på att hon sätter sig vid datorn och spärrar kortet igen. Bara för att jävlas. Det skulle inte förvåna mig. Bittra tanter ska inte jobba i infodiskar.

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: