Biverkningar...

 

Det är många som är oroliga över vaccinets biverkningar, så jag tänkte berätta vad jag har upplevt efter influensavaccinet.

Jag fick vaccinet vid 14-tiden i fredags och till en början kändes ingenting. På kvällen hade jag börjat få lite ont i armen - det känndes lite grann som en blandning av ett blåmärke och träningsvärk, men bara när jag petade på armen eller ansträngde den för mycket.

Under lördagen kände jag mig lite tröttare än vanligt, samtidigt som det stack underligt i rygg och nacke. Nere på stan kände jag av en lätt yrsel och huvudvärk. Huvudvärken tilltog under dagen och jag uppmätte en rätt låg feber på 38,2 grader under kvällen då jag mest låg och sov eller tittade på film.

Utöver det har det mest varit armen som har plågat mig, speciellt när jag har lagt mig för att sova. Jag ligger nämligen gärna på ena sidan, men ömheten i armen har tvingat mig att enbart sova på höger sida eller att lägga upp vänster armen i någon underlig vinkel. Men även det har gått över, och nu hoppas jag bara på att jag tillhör de 90% som blir immuna. Jag har i alla fall gjort vad jag kunnat.

Så nu är det väl dags att börja oroa sig för
vinterkräksjukan istället...

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: