Utan inbjudan

Några bekanta till mig ska ha 30-årsfest i slutet av oktober och det stör mig att jag inte är bjuden. Jag känner åtminstone två av de tre tjejerna bra. Vi umgås visserligen inte privat särskilt ofta, men båda var med till fjällen i somras och båda ingår i det lilla tjejgäng på 5-6 personer som brukar samlas på sommaren för en Stockholmsweekend. Och jag är inte bjuden på deras 30-års fest.

Vi lärde känna varandra genom samma studentorganisation och genom gemensamma vänner där. Nu har jag genom samma studentorganisation fått mail om att de vill ha jobbarhjälp av de som fortfarande är aktiva. Jag skulle väldigt gärna vilja gå på festen, men att gå som serveringsslav skulle kännas fel eftersom jag skulle känna många av gästerna bättre än jag känner resten av serveringspersonalen. Samtidigt kan jag ju knappast bjuda in mig själv..

Åh, dilemma och ångest!

(Jag borde inte bry mig, eller hur?)
Malinskrev 2009-10-04 @ 21:23:31 URL: http://majblomma.blogg.se/
Enkelt - gör såhär: Skit i festen och åk till Växjö! :)

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: