Torsdagsfoto - Djur

Dagens tema i torsdagsfoto är djur. Min första tanke föll på en bild på en hundvalp, men när jag letade efter bilden hittade jag istället några bilder på lite mer exotiska djur. Och jag kunde inte välja, så jag tog med flera bilder.

 

Först ut är elefanten.

 

 

Därefter har vi noshörningen. Både elefanten och noshörningen är fotade på Zoo i Tallinn. Vad jag minns mest av noshörningen är dess upptrampade gång i leran. Han gick runt, runt i en cirkel nästan hela tiden, medan jorden trampades upp och det blev en djup fåra där han gick (ungefär som i tecknade serier när någon går runt i en cirkel för att tänka). Jag tyckte synd om den stackars noshörningen, livet där i djurparken verkade så trist.

 

 

När jag var uppe i Göteborg för två veckor sedan, fångade jag ett mindre djur på bild, lite svårt att urskilja bland buskaget på bild nummer ett...

 

 

...men tittar man närmare så ser man denna lilla krabat!

 

 

När jag väl hade laddat upp bilderna så hittade jag såklart bilden på den söta hundvalpen som jag tänkt mig från början, så jag lade till den också. Bilden är tagen under 2005 när jag var i Makedonien. Valpen sprang omkring helt själv i ett slumområde utanför ett hotel i Ochrid och hade jag haft möjlighet hade jag tagit med honom hem till Sverige i väskan. Det var den sötaste lilla hundvalp jag någonsin sett.

 

 

Fler djur hittar du hos torsdagsfoto.

Birgittaskrev 2009-10-22 @ 09:38:04 URL: http://torsdagsfoto.blogg.se/
Flera bra bilder på djur! Vilken söt hundvalp!Däremot inte bra att stänga in djur så där tycker jag. Det finns väl kanske bättre och sämre djurparker också...
Jennyskrev 2009-10-22 @ 12:34:21 URL: http://fotonissa.wordpress.com
Härligt med lite större djur också, noshörningsbilden gillar jag! :)
Både smått och stort här. Det verkar som du har bjudit in hela djurparken till temat "djur". Tack för titten:-)
Martinaskrev 2009-10-23 @ 01:34:33 URL: http://limefrukten.blogspot.com
Vilken fin blogg du har!

Och fina foton också!



TYcker bäst om den lilla krabaten som gömmer sig bland grönskan, himla söt!


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: