Jag får liksom ingen ordning

Jag kan ha räknat sekunderna som gick, mellan ljuset, och åskans dån. Jag kom på mig själv med att undra för ett ögonblick om du var på väg hit, eller härifrån. Det tysta ekot är av ett slag för sig. Det kommer ensamt, om det är nåt att ha. Vad du än gör ta inga råd från mig. Jag vet, de fungerar inge bra.

Jag får liksom ingen ordning på mitt liv. Det kan va så förfärligt, det kan va så bra. Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd. Det kanske var pundigt, det kanske var bra.

Jag höre din röst på en ödslig kyrkogård. Jag måste ha träffat din frekvens. Diskanten var svagare, diktionen mindre hård. Det var som att tonen var en väns. Det är lätt att se hur sjuk man en gång var, när såren läker och regnet känns. Gör din tolkning, häll mig full med svar. Rita figurer, och dra en gräns.

Jag får liksom ingen ordning på mitt liv. Det kan va så förfärligt, det kan va så bra. Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd. Det kanske var pundigt, det kanske var bra.

Jag kan ha glömt din vaksamhet, jag söker inte mer än sympati [eller jo det gör jag visst]. Inga kan ta fel på varann som vi.

Jag får liksom ingen ordning på mitt liv. Det kan va så förfärligt, det kan va så bra. Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd. Det kanske var pundigt, det kanske var bra?


/Winnerbäck - Jag får liksom ingen ordning
Lisa ♥skrev 2009-09-10 @ 22:38:51 URL: http://heartoflisa.blogg.se/
Åh, jag tyckte väl att jag kände igen byggnaden. Men man vet ju aldrig? Andra städer kanske har liknande? Bor du i Lund?

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: