Spartips #3



Dagens spartips ger dig egentligen ingen större möjlighet att spara några större pengar, men inte desto mindre är det någonting praktiskt.

spartips

Vissa gånger när jag lagar mat är det något recept där purjolök är en av ingredienserna. I affären har jag då alltid försökt hitta den minsta purjolöken eftersom jag vet att jag inte gör av med allting och sedan ligger resterna i kylen, blir tillslut dåliga och slängs. Jag gör aldrig av med en hel purjolök.

Dagens tips är därför att helt enkelt hacka upp hela purjolöken direkt och frysa i en burk eller en påse. Nästa gång du ska fräsa lite purjolök eller använda det i någon maträtt är det bara att plocka fram burken och ta så mycket du behöver - det tinar på ett litet kick! Det är otroligt praktiskt, speciellt i mindre hushåll och nu har jag även gått över till att göra detsamma med vanlig lök - hacka upp och frys in och sedan använder jag bara den mängd jag behöver.

spartips

Och även om det inte är någon större sparmöjlighet för plånboken så är det definitivt ett bra sätt att ta tillvara på sina resurser.

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: