Tre Kronor

När jag var och handlade igår stannade jag till en liten stund vid tidningshyllan för att leta fram kortet innan jag gick till kassan. Bredvid tidningshyllan finns DVD-filmer till försäljning och mina ögon föll direkt på den här:

 

TV-serien Tre Kronor har tydligen kommit ut på samlingsbox.

 

Jag älskade verkligen den serien, onsdagar kl 20.00 var en helig tid under min uppväxt, för då var det dags att se på Tre Kronor. När jag väl hade börjat titta så missade jag inte ett avsnitt. För några år sedan upptäckte jag att Tre Kronor gick i repris på tv och jag blev helt till mig över att få återse alla karaktärer, det var som att återse gamla vänner!

 

Att serien nu finns på box är väl kul, men jag skulle inte vilja lägga några pengar på sådan nostalgi, även om det skulle vara kul någon gång i framtiden att se om avsnitten igen. Men en box - nej tack. Jag minns så väl Mimmi, Reine, Kassler, Kenta, Ann-Sofie, Klimax, Abby, Tanja, Jojje, Viktoria, Birgitta, Kaj, Gunvor, Verner, Pamela, Agneta, Lena och Sten Frisk ändå.

Vilka tider det var!
Lillasyssskrev 2010-11-28 @ 21:33:23 URL: http://majblomma.wordpress.com
Jennie ska köpa avsnitten så jag tänkte låna dem av henne nån gång :D

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: