Rabarberlikör

För många veckor sedan fick jag för mig att göra ett experiment - jag hittade nämligen ett recept på rabarberlikör på nätet som jag kände för att testa. Sagt och gjort och jag inhandlade rabarber. Sedan har burken med rabarber och vodka stått där i barskåpet och tagit smak. Efter två veckor lade jag till vaniljen och nu har jag äntligen tillsatt sirap och hällt upp likören på flaska.


Rabarberlikör

Jag har hittills bara smakat lite smått på den och ja, det verkar faktiskt gott. Tänkte dock låta den stå och gotta till sig med sirapen lite innan det är dags för första riktiga provsmakningen.

Annars kan jag tipsa om att det var ganska gott med rabarbervodkan (dvs innan sirapen tillkom) blandat med lite flädersaft. Det var lite vätska som inte blev filtrerad som jag använde till en söndagsdrink istället. Gott och friskt faktiskt.
anneskrev 2009-07-05 @ 17:00:41 URL: http://annebertelsen.blogg.se/
haha hur vågar du? ^^
Fairyskrev 2009-07-06 @ 08:17:25 URL: http://fairy.blogg.se/
Klart jag vågar! :) Det blev ju dessutom oerhört lyckat resultat - den godaste rabarberlikör jag någonsin druckit! :)



Man måste ju testa nya saker ibland. ;)

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: