trivsel

Någonstans där vid klockan 2 på natten, efter att ha tittat på alldeles för mycket Gilmore girls (fyra avsnitt), suttit flera timmar och städat min skrivbordsgarderob och egentligen inte fått någonting gjort under hela dagen. Efter att ha vänt kuddarna i sängen åt "fel" håll bara för att jag kände att nu var det dags igen. I en lägenhet som fortfarande inte är helt städad, men på god väg att bli det och definitivt på bättringsvägen. Utan att egentligen ha umgåtts med någon förutom mig själv under hela dagen och faktiskt lyckats låta bli msn/icq-whatever under flera timmar. Efter att faktiskt ha handlat mat och dessutom "lagat" mat hemma för första gången på evigheter.
Just då, här och nu, sitter jag i mörkret i min lilla lägenhet, och mår bra. Och leendet sprider sig från kind till kind. Livet är väldigt ok faktiskt när man tänker efter. =)
Och jag längtar inte hem, jag kommer bli tokig även under den veckan jag är där. Hur ska jag klara av den smala sängen, det sträva täcket, de undanträngda minnena och de kalla rummen? Jag trivs väldigt bra här just nu.

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: