drömmen om atlantis

Kjell Höglund har förgyllt min dag idag.

Men i drömmen om Atlantis såg jag guld och stora skepp
jag såg farkoster som svävade i luften
jag såg gnistrande kristaller som gav ljus och kraft
det är den vackraste dröm som jag har haft 

I drömmen om Atlantis såg jag blommor och frukt
hela ön var som en prunkande trädgård
där fanns människor besjälade av ljus och kraft
det är den vackraste dröm som jag har haft

Och i drömmen om Atlantis ser jag fred och harmoni
hela ön är som ett nytt Jerusalem
där finns kloka filosofer som har huvudet på skaft
det är den vackraste dröm som jag har haft

För i drömmen om Atlantis ser jag guld och stora skepp
jag ser farkoster som svävar högt i luften
jag ser gnistrande kristaller som ger ljus och kraft
det är den vackraste dröm som jag har haft

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: