när världen är upp och ner

Det är galet, men plötsligt vänder allting om och jag vet inte ens vad jag ska känna.

Min syster har det bökigt med pojken hennes och jag vet inte riktigt vad som händer, men det verkar upp och ner och fel och galet. Och jag vill trösta henne och krama henne och vara där för henne. (Jag tänker  på dig mitt skrutt. Det smärtar mig så otroligt mycket att du är ledsen och har det jobbigt.) Jag önskar verkligen att det blir bra för söstra mi igen, hon förtjänar alla guldslott som finns i universum och allting annat bra.

Samtidigt slås jag av en annan tråkig nyhet. Jag får höra att det är slut mellan T och hans flickvän eftersom hon inte är kär och tanken gör mig ledsen för jag vill inte att T ska vara ledsen.

Jag känner mig tom.

Och jag vet inte vad.

Jag känner mig egendomligt konstig.

Och vad gäller mina egna känslor har jag precis insett vad jag känner och hur, och det känns skönt även om det är som det är med den saken. Det är aldrig lätt att fånga en fjäril. Men jag vet vad jag vill och jag vet att jag inte får det, men min egen insikt gör mig ändå lugn och lätt om hjärtat.

Jag vet inte vad jag känner just nu, kanske borde jag sova?

Och ja, förrutom min syster finns det faktiskt bara en person jag faktiskt vill prata med nu, men D åker till Paris idag och jag kommer inte kunna prata med honom på evigheter känns det som.. Ironiskt när jag har en hög full med känslor och tankar som jag behöver lite rättsida på och det finns inte många mer jag vill prata med om det. (Du vet ju att jag behöver dig ibland, framförallt när jag är svag och världen är upp- och nervänd.)

Varför snurrar världen upp och ner helt plötsligt av sig själv?
Lilla skutt.skrev 2006-05-31 @ 11:20:37 URL: http://majblomma.blogg.se
Jag ska ringa till dig ikväll och berätta hur det ligger till söta storasyster! Du är den bästa människan som finns i världen. Älskar dig mest av allt!

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: