flytta ut

Jag flyttade ut idag. Och än så länge känner jag mig mest tom. Därför att det finns en anledning till att jag flytt mitt eget hem så som jag har gjort. Jag längtar bort. Men nu är jag här igen. En flicka på flykt undan sig själv. En flicka på jakt efter ett hem. Inte konstigt att jag råkat flytta in hos honom. Men nu flyttar jag hem igen. Det blev en hel bil fylld med saker som ännu står kvar i tamburen. Jag längtar härifrån. Kanske såg jag hans lägenhet som ett steg på vägen?

För vi är underliga. Vi bestämmer oss för att flytta ihop, varefter vi börjar leta efter någonstans att bo. Och bara dagar efter att vi suttit och ritat skisser på lägenheten vi tänkt hyra tillsammans, så flyttar jag ut mina grejer och flyttar hem. Men jag tror ändå att det var det bästa beslut vi kunde ta. Att gå tillbaka i tiden och börja på nytt. Vi har ju hela livet på oss att flytta ihop.

Ändå är det någonting som gnager. Jag måste hitta hem. Jag klarar inte av att vara vilsen mer.
Malinskrev 2008-01-15 @ 00:15:09 URL: http://majblomma.blogg.se
Hej älskade syster!

Du måste ringa mig om du är ledsen eller orolig, jag är ju faktiskt din syster. Och jag kommer alltid finnas på din sida, älska dig och stötta dig.

Ibland måste man helt enkelt ta beslut som gör att man känner sig vilsen och rädd. Men hur tom du än känner dig så hoppas jag att jag med min tankekraft kan fylla upp dig igen här från Växjö. Jag saknar dig och tänker på dig varje dag.

Älskar dig!

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: