Vägg som tisdagstema




För två år sedan åkte jag och min syster till ishotellet i Jukkasjärvi efter att hon vunnit en resa dit. Vi bodde däruppe i tre nätter, och sov inne på ishotellet en natt. Vi åkte dit precis dagarna innan hotellet slog upp portarna för hotellgästerna, vilket innebar att det fortfarande byggdes och jobbades en hel del samt att vi var ganska fria att själva springa runt och fota i de olika sviterna. Dessutom fick vi hjälpa till att bygga lite, göra isskulpturer och träffa en av iskonstnärerna. Det var en helt underbar resa och isen och snön är så vacker.

I dagens tisdagstema är temat vägg, och eftersom jag inte hittade någon mer nytagen bild jag ville visa upp, så valde jag denna. Bilden är tagen en av sviterna där man möttes av denna skärmvägg av is. Det mörka som avspeglar sig därbakom är bädden med pälsar.




Jag tog med ytterligare en bild där man ser den snöiga marken för att bättre förklara hur väggen var uppbyggd..

Fler väggar (troligtvis lite varmare) hittar du
här.
JENNIE - HUMORBLOGGENskrev 2009-12-08 @ 17:30:20 URL: http://jenniesplace.blogg.se/
Fyfan vad coolt! :O
Lillasyssskrev 2009-12-08 @ 21:49:00 URL: http://majblomma.devote.se
Kommer aldrig glömma den resan. Det var verkligen en upplevelse!! :D
Det måste ha varit fantastiskt att sova över där. Kul att ni fick tillfälle att gå runt och fota fritt. Det ser jättevackert ut.

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: