Det som var nu

En tanke for genom mitt huvud - jag borde kankse lyssna på DEN DÄR låten. Den som det var evigheter sedan jag hörde. Den som jag bara älskar att lyssna på. Låten som handlar om tiden. Tiden som går. För mig handlar den om livet.

Här är Det som var nu med Marie Fredriksson & Patrik Isaksson:

På blanka blad fyller jag en känsla
den stilla stunden känns ren och klar
när ögonblick blir en helhet
när allt bara är som varma ljus
när hjärtat klappar lugnt och tyst
och jag kan andas ut

Jag tittar ut ser tiden rusa
jag tänker på vad allt gick fort
jag ser mig själv i ålderns närhet
det känns ändå bättre nu än då
när hjärtat klappar lugnt och tyst
och jag kan andas ut

Allt de som va nu flyr bort
ta vara på de lilla blir stort
allt rusar iväg jag vänder mig om
de som va nu är långt bort

Och kvällen kom dagen var till ända
än en gång gick allt för fort
jag lägger handen på min kära
jag somnar in i hans famn
mitt hjärta klappar lugnt och tyst
och jag kan andas ut

Allt de som va nu flyr bort
ta vara på de lilla blir stort
allt rusar iväg jag vänder mig om
de som va nu är långt bort

Allt de som va nu flyr bort
ta vara på de lilla blir stort
allt rusar iväg jag vänder mig om
de som va nu är långt bort

Det som va nu är långt bort
det som va nu är långt bort
så långt långt bort



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: