Att ordna sina foton...

Jag har problem med att organisera mina foton, och speciellt jobbigt blir det eftersom jag tar ganska mycket foton. Häromdagen ville jag publicera en bild på en groda till veckans tisdagstema, men ingenstans kunde jag hitta denna lövgroda på bild. Idag hände samma sak, fotoutmaningen ordlös onsdag hade tema trasig och jag ville bidra med en bild från det gamla tvätthuset nere vid bäcken intill vårt sommarställe - för det är verkligen trasigt. Men, någon sådan bild hittade jag inte någonstans, hur mycket jag än har letat.

Så, jag skulle verkligen behöva hitta ett system för att organisera mina bilder bättre, men kanske främst ett system för att få en bättre överblick över dem. Jag har förstått att iPhoto är ganska bra när man vill ha koll, men jag har testat det, och min dator blir mest slö av att hantera alla bilder, så jag behöver någonting annat. Och, jag behöver någonting som inte kostar något, för som student.. tja..

Många av mina bilder har jag numera mest på min externa hårddisk, men flertalet av bilderna om jag lagt dit på senare tid har jag även sparat en förminskad kopia av på datorn, vilket ger mig tillgång till fotona utan att koppla in hårddisken. Tyvärr vet jag inte längre hur jag ska organisera bilderna, för det fungerar inte längre med att organisera dem efter dagar eller händelser.

Jag blir tokig av att inte hitta bland alla mappar!


När jag letade efter det förfallna tvätthuset idag snubblade jag dock över bilden jag letade efter igår - lövgrodan! Här har ni den.. visst är den både grön och skön. Tycker själv att den är väldigt vacker, även om lätet av hundratals lövgrodor inte direkt är vackert.. snarare ganska mäktigt.

Lövgroda, bilden tagen under en inventering av lövgrodor våren 2008.
Lillasyssskrev 2009-09-24 @ 01:25:58 URL: http://majblomma.blogg.se/
Åååååh! Jag fullkomligt ÄLSKAR den!!! :)

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: