Bakis?

Det är måndag eftermiddag och jag ligger i sängen och känner mig bakis. Patetiskt egentligen. Speciellt som den enda alkohol jag kan ha fått i mig under gårdagen måste ha kommit från utandningsluften från en full student. Så att jag nu ligger med huvudvärk och känner mig allmänt uttorkad är inte rättvist.

Igår jobbade jag pp. Det innebär att jag jobbar som service på fester eller andra arrangemang här. Det innebär att ordna en garderob och att hänga in och ut klädesplagg under hela festen. När festen är slut röjs garderoben, arbetarna städar efter sig och vi som jobbar ska kontrollera att städningen blir ordentligt gjord, att allt utlånat körs tillbaka och att lokalerna återgår till sitt normala skick.

Igår började jag jobba vid 18, festen var slut vid 02, men eftersom hela huset (and this is a big house) skulle städas tog det tid och runt kvart över sex i morse skrev vi ut oss och gick hemåt. Kom hem en stund innan sambon skulle gå upp, åt en bit rostat bröd och föll huvudstupa i säng. Det är bra extrapengar, men otroligt jobbigt.

Efter att ha vaknat vid 12 och ätit lunch, sedan slötittat på internet-tv känner jag mig fortfarande trött, har ont i huvudet och känner mig allmänt bakis. Gissningsvis beror det på att jag inte drack så mycket vatten igår när jag jobbade - glömde nämligen min vattenflaska hemma.

Hade dock gett vad som helst för klart, kallt vatten från en fjällbäck. Det var något av det underbaraste i fjällen i somras och det jag saknar mest.

Det finns alltför få fjällbäckar här nere i Skåne!!!



Lillasyssskrev 2009-09-14 @ 17:27:40 URL: http://majblomma.blogg.se/
Åh! recis den känslan som när man jobbat nattskiftet på MCD :)
Fairyskrev 2009-09-14 @ 19:46:50
mm, det värsta är att jag har gått omkring med världens huvudvärk precis hela dagen. :(



Jag kan fortfarande inte kommentera på din blogg förresten, bara så att du vet..



Jag saknar dig! puss

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: