Efterforskningar - jag söker en by

Kände att jag ville haka på det här med fotoutmaningar lite till, så det fick bli ett bidrag till vad som kallas ordlös onsdag. Temat var engelskt och eftersom jag av en tillfällighet kollade igenom mina gamla bilder för en eller två dagar sedan, så visste jag att jag hade en fin bild från en engelsk by.

Sagt och gjort och bilden publicerades.

Sedan började jag fundera på vad det kunde tänkas vara för by, jag hade inget namn på den, så jag började fundera.. Bilden är tagen 2006 när jag var i England en vecka med en kompis. Vi bodde hemma hos en familj där hon bott några år tidigare. Inte heller var dessa människor bodde kom jag ihåg.

Så, jag började på google - en karta över England. Insåg snart att jag skulle behöva en mer detaljerad karta och började söka på distrikt. Gloucestershire lät lite bekant, så jag började där. Min första träff innehöll en lista på samtliga byar/samhällen i Gloucestershire och jag ögnade igenom listan lite snabbt. Jag fastnade för ett namn med tillägget on-the-water och undrade om det inte var någonting sådant.

Så, google igen, "Bourton-on-the-water" och sedan bilder. Och jepp, visst var det byn jag letade efter. Se själva!


Den här bilden hittade jag på internet (
här):



Och den här bilden tog jag själv under resan till England 2006, under samma utflykt som jag tog bilden i föregående inlägg.



Fantatiskt detektivarbete va? :)
LottaMskrev 2009-09-09 @ 14:11:07 URL: http://resagenomlivet.blogspot.com
Åh så duktig Du var och tog reda på fakta, kul när man upptäcker att fotona är nästan identiska.



Tack för kommentaren på min ordlösa onsdag.

Ha de gott!
Lina Karinskrev 2009-09-09 @ 17:19:38 URL: http://www.metrobloggen.se/enlinaochkarin
Nu drar vi vinnaren i tävlingenen om Presentkortet på H&M. Vinnaren presenteras på våran sida. Hälsningar Lina&Karin

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: