Lila blomkål

Har upptäckt lila och orange blomkål hos ica-handlaren och var tvungen att titta lite närmare på dem. Färgad blomkål står det på och i affären undrar jag lite smått om de verkligen är färgade eller om de har den färgen naturligt.

Väl hemma är google min vän och jag tar reda på att de är naturligt färgade, men att färgen liksom odlats fram. Likaså finner jag att det tydligen finns vita och lila morötter samt att den lila blomkålen lätt tappar färgen om man kokar den. Jag får hålla koll nästa gång jag handlar. Man kanske borde pröva ett uppiffat blomkålshuvud?

När jag sökte på google funderade jag också på hur man får reda på någonting om Google - så jag googlade google helt enkelt. Jag är en total nörd! :)

Google, min vän

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: