Tunneln del 2

I våras skrev jag om vår gångtunnel som höll på att utsmyckas med diverse bilder och mönster ( läs här ) men jag lade aldrig upp några bilder på konstverket (?), så några månader senare tycker jag nu att det kan vara dags att göra det. För enkelhetens skull har jag lagt med samma text här, fast denna gång med bilder.


Tunneln - 7 maj
"Intill oss går det en cykel- och gångtunnel under vägen till affären. Fram till innan påsken var denna tunnel någonting som man nästan aldrig gick i, det är enklare att gå över vägen. När vi kom tillbaka från påsksemestern började det dock hända saker.. Helt plötsligt började det målas och fejas, det blev vitt och fräscht.. najs.. :)

However, bara dagarna senare var plötsligt staketet snorgrönt!

Okej, det är ju i alla fall bra att det fräschas upp lite, tänkte man då, även om inte färgvalet var det bästa.
"

Insidan av tunneln


"Därefter dök det upp en rosa älg. Stor som en människa och följt av djur i blått, gult, grönt."



"Okej, det blir säkert bra, tänkte man även om optimismen började svikta.

Sedan dess har det dykt upp vågor, berg, gigantiska korsstygnsblommor med tillhörande korsstygnstråd och nål."





"Och mer djur såklart."




Dalahästsälg

"Någon tyckte det var en grymt bra idé att ta en plasgräsmatta - klippa sönder denna OCH sätta upp den på tunnelväggarna i form av djur. Gräsdjur liksom.."


(Dessvärre har jag ingen bild på vildsvinet innan någon tände eld på det. Nu är det bara en äcklig sörja av smält plast kvar..)


"Okej, nu kan det ju i alla fall inte bli värre, tänkte man..

..tills imorse när jag gick förbi och först såg den färgglada prickiga ekorren och sedan den stora blommiga (prickiga?) och färgglada hjorten i mänsklig storlek!
"



Blommiga djur.


"Jag undrar lite smått hur det kommer se ut i slutet av nästa vecka när de ska vara klara med tunneln. Jag fasar. "



Som tur är så gjorde de inte särskilt mycket mer med tunneln och visst börjar jag vänja mig, men fortfarande kan jag inte förstå syftet med den fula utsmyckade hjorten...

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: