Visst är det försmädligt?

För några år sedan hade jag som ett litet nöje att samla på bilnummer, dvs att se bilnummer i rätt ordning - 001, 002, 003 osv. Jag kom ungefär till 064 innan jag gav upp. Anledningen till att jag gav upp var att jag aldrig kom ihåg vilket nummer jag var på och kom därför aldrig vidare.

För ett tag sedan fick jag ett ryck och bestämde mig för att göra ett nytt försök och börja om från början. Men, bestämde jag också, med den lilla haken att jag måste fota alla registreringsskyltar. Lite jobbigt kan tyckas och sannolikheten att jag ger upp är nog ganska stor, men det är ett kul extranöje när man cyklar eller går runt i staden.

Hursomhelst, igår när jag var på väg hem höll jag lite utkik efter nummer 005. Nästan hemma fick jag syn på nästa nummer 006, och tvåhundra meter senare när jag ska över ett övergångsställe ser jag äntligen rätt nummer - 005! MEN, bilen är i rörelse och jag hinner inte få upp varken kameran eller mobilen ur väskan.

Nu känns det lite försmädligt att fortfarande vara på jakt efter nummer 005, när jag kunde ha varit två nummer framåt.

(Det finns till och med en hemsida för sådana här nördigheter -
www.platespotting.com)

Man har inte roligare än man gör sig. :P

- H*skrev 2009-09-02 @ 17:12:19 URL: http://finest.se/hodamerei
- haha lite annorlunda hobby, men kul!
Lina Karinskrev 2009-09-02 @ 17:53:28 URL: http://www.metrobloggen.se/enlinaochkarin
Haha åh, platespotting. Det är jag fast i. Varje gång jag tänker lägga av så kommer mitt nr rullande :) Ska ha 191 :p /Karin
Lina Karinskrev 2009-09-03 @ 13:49:48 URL: http://www.metrobloggen.se/enlinaochkarin
Ja visst är det :) Haha!

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: