Är det en spindel? Nej, det är en gorillapod!

Jag har länge varit sugen på en gorillapod, dvs ett flexibelt stativ till min kamera. Så, igår köpte jag ett stativ på tradera och eftersom säljaren bodde i Lund inte långt härifrån kunde vi gå dit och hämta det samma kväll.




Jag har inte hunnit testa det särskilt mycket, men är ändå rätt nöjd. För att vara ärlig så var jag supernöjd fram tills för en stund sedan då jag satt och pillade med stativet och insåg att en av kullederna är lite väl lös och att den faktiskt var lite slappare än jag hade trott, varefter jag även insåg att det är en kopia av Jobys original gorillapod. Surt. Jaja, vi får väl se hur den fungerar. I värsta fall får jag väl köpa en ny när jag blir stor och rik.

(När jag klämde fast den på dörrkarmen ovan satt den inte särskilt stabilt utan ville mest glida ner, men å andra sidan kanske inte dörrkarmar är det mest optimala att sätta fast den vid heller...)

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: