Spartips #4

Spartips

Det har blivit dags för tips nummer 4.

spartips

Det finns fullt med tävlingar på internet om man bara letar. De flesta hittar man via
blienvinnare.com eller tävlingsguiden.se och många tävlingar är så pass lätta att du bara behöver lämna ditt namn eller svara på en fråga. Det är dock inte alltför ofta man vinner (om man inte är min syster förstås), så det kan vara dumt att lägga ner för mycket tid på just att tävla, men om du har en stund över och är intresserad så har jag lite tips:

  • Satsa på tävlingar med litet deltagarantal. Det säger sig självt att du har större chans vid en utlottning om du är en av tjugo än om du är en av hundra.
  • Tävla om små priser. Var med i tävlingar även där priset är ganska litet - du vinner sällan en ny platt-tv eller ett playstation, men även en biobiljett, ett smycke eller en matcheck på 50 kr kan förgylla vardagen.
  • Tro inte att du inte kan vinna - är du med och tävlar har du en chans, låter du bli kan du faktiskt inte vinna alls.

När man sedan väl vinner är det kul att faktiskt kunna unna sig någonting, någonting jag väldigt sällan gör i vanliga fall. Den senaste veckan har jag faktiskt haft riktig tur och har vunnit dels en biobiljett till den kommande filmen Farsan genom en kampanj på Facebook och nu har jag även haft turen att vinna två biobiljetter till Snabba cash. Helt plötsligt kan jag alltså bjuda pojkvännen på bio utan att behöva känna att det svider i plånboken. Perfekt! :)

Jag och min syster vann varsin biobiljett till filmen Farsan genom att bredda oss själva på Den breda linjen. Vi hade faktiskt turen att vinna exakt 12 minuter efter att jag fotat min bild. Lätt som en plätt.


För att se vilka tävlingar jag är med i kan du spana in min tävlingsblogg - fairy.blogg.se/appletree. Lycka till!

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: