Ord från fingertopparna

Jag saknar att skriva. Jag saknar känslan av ord som flyter fram ur fingertopparna, känslan av hur handen flyger fram över pappret eller hur fingrarna far fram över tangenterna . Jag saknar känslan av tankar som skrivs ner, stoppas undan och bearbetas. Det är som om det blir lättare att bearbeta tankarna när orden fastnar på pappret. Som om de strukturerar sig själva. Jag saknar verkligen att skriva.

Det har blivit en lång paus från den här bloggen, och jag lovar ingenting om att jag eventuellt skulle vara tillbaka, för troligtvis är jag inte det än. Men jag behöver börja skriva igen. Någonting i alla fall.

Ibland har jag funderat på att byta blogg. Komma bort från Fairy, komma bort från allt bagage som bloggen faktiskt bär på. Börja om. I nästa stund inser jag att det ändå finns någonting här och jag vill inte överge någonting. Jag vill bara bygga vidare. Inte stå fast med fötterna i någonting som redan passerat, utan fokusera nu och framåt.

Vi får se helt enkelt.
Lillasyssskrev 2010-11-12 @ 20:00:03 URL: http://majblomma.wordpress.com
FET LIKE PÅ DEN!

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: