Underbara semlor



Eftersom det var fettisdagen igår passade jag på att baka semlor. Det var första gången jag testade på att baka bullarna själv, så jag började helt enkelt med att ringa hem till mamma och be om receptet. Sedan måste jag säga att det var superlätt och gick väldigt snabbt.

Jag har verkligen börjat gilla det här med att baka.

Det roliga med receptet var att jag såg att blogg.se gjorde reklam för
Bevemyrs inlägg om den godaste semlan och när jag tittade lite närmare stämde receptet nästan exakt med det som min mamma gett mig, så när som på kardemumman, vilken jag blev lite nyfiken på och testade lite grann av i mina semlor.

Här är i alla fall receptet:

Fairys recept

Så nu har vi semlor så att det räcker ett tag framöver, de flesta bröden har vi dock stoppat i frysen, så får vi ta upp dem när vi är sugna på semlor. :) Åt du någon semla igår?

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: