Att göra egna vårrullar

I fredags var vi hos några kompisar och gjorde vårrullar. Det var första gången jag provade på att göra vårrullar själv, men definitivt inte den sista - det var nämligen både roligt, lätt och gott!


Det gäller att vika ihop rullarna rätt.


Det blev två fulla plåtar med både små och stora vårrullar med lite olika fyllning.


Så nu ska jag ta och köpa vårrulledeg och göra vårrullar själv för att frysa in, snacka om bra mat att bara plocka fram ur frysen.

Efter middagen med en otroligt god svamp- och kycklingsoppa samt vårrullar så satt vi och drack vin, bubbel och portvin fram till sent på natten. Mycket trevligt då, men lite mindre trevligt då man vaknade morgonen efter och insåg att det kanske blivit lite för mycket vin.
Saraskrev 2010-01-18 @ 00:16:30 URL: http://milktonium.blogg.se/
Egna vårrullar har jag aldrig gjort men kan tänka mig att det är supergott! Måste testa det någon dag :)

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: