Jag har en halv flaska vin och ett problem att lösa..

Är ensam hemma ikväll då sambon är iväg och skjuter fyrverkerier på ett bröllop till sent inpå natten. Det mesta är packat inför imorgon, några småssaker kvar plus ett ganska stort problem som jag måste lösa.

Problemet är att min sambos ryggsäck saknar en rem som man kan spänna över bröstet. Vi hade tänkt fixa det i veckan, men av någon anledning har det glömts bort och nu är det lördag kväll och problemet är kvar. Så, hur ska jag lösa det här? Antar att jag får hitta en rem någonstans i lägenheten eller källaren.

Till min hjälp har jag just nu en halv flaska vin som är blev över från gårdagen, då jag firade namnsdag, samt Helen Sjöholm på Spotify (det är mycket, mycket härlig musikal från Kristina från Duvemåla och Chess).

Hur tror ni att det går?





Uppdatering: Jag hittade en lagom bra rem runt vårt trangia-kök i källaren. Om inte sambon misstycker får det nog bli den som bär upp hans ryggsäck. Jag har testat och det fungerar faktiskt väldigt bra.

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: