Julkalendrar

Sedan jag var en liten flicka har jag fullkommligt älskat adventskalendrar. Det är liksom något magiskt över dem.

 

 

Eftersom jag är som tokig i söta adventskalendrar tror jag alltid att min omgivning gläds lika mycket som jag åt att öppna en ny lucka om dagen och jag minns inte hur gammal jag var när jag gjorde min allra första adventskalender och gav i present till pappa.

Med åren har jag gjort en hel del advenskalendrar,
min syster har de senaste åren fått en egen chokladkalender oftast med mörk choklad i lite olika utföranden. Jag har försökt hitta bilder eller beskrivningar av tidigare kalendrar i hennes gamla blogg, men hittade bara en bild från årets första lucka.

I år passade jag även på att göra en kalender till min sambo och jag tänkte visa upp resultatet här. Det blev en kalender med små kaffebönor doppade i mörk choklad även om sambon helst skulle vilja bli av med sitt godissug.

Till varje liten dag finns även en liten söt lapp med texter som "Jag gillar dig", "Du är underbar" osv..

 

 

 

Ibland önskar jag att jag hade tid och ro att göra någonting lika fint till mig själv...


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: