nyklippt

Var tvungen att klippa mig eftersom topparna började bli alldeles för slitna. Dock är ju intäkterna inte särskilt många nu för tiden så det gäller att spara på de slantar man har. Alltså var jag på jakt efter en mycket billig klippning, vilket jag också av slumpen trillade över nere på stan. 100 kr och drop in. Det får väl bära eller brista, det kan ju inte bli så illa när det bara är topparna jag ska ta. Sagt och gjort och en stund senare satt jag i frisörstolen, men ack!

Att sitta och vara orolig för kvalitén på klippningen var ingen höjdare och när jag blev tillfrågad om jag ville ha det uppklippt där bak sa jag automatiskt Ja lite grann, för det brukar bli bra. Problemet var att uppklippt i den här frisörskans betydelse inte innebar lite, utan snarare mycket. Så där satt jag sen och uppklippningen på baksidan av huvudet skiljer sig mer än en decimeter, vilket innebär att det mesta av mitt mörkare underhår synligt kommer fram under det övriga hårsvallet.

Jaja, hursomhelst, jag betalade och gick sedan hem till J och beklagade mig. Senare insåg jag att det inte ser fullt så förskräckligt ut om håret är lockigt, så jag får väl gå omkring och vara lockig ett bra tag framöver.. Glömde dock ta kort på det innan lockarnas uppkomst...


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: