Vårtecken!



Våren är faktiskt på väg! Den senaste veckan har snön smält ganska rejält och även om det finns snö på många, många ställen är det också barmark på andra ställen här nere i Lund. Och i rabatten utanför huset där vi bor, har jag sett tydliga tecken på att våren är på väg. Fotot ovan och det här på nyckelpigan är tagna igår, och snödropparna fick jag syn på idag.






Men det är tyvärr inte vår överallt. Jag har inte sett lika tydliga vårtecken någon annan stans än i vår rabatt. Rabatten här utanför ligger mot söder med sol större delen av dagen och är väldigt skyddad mot vind, så det är kanske inte så konstigt att våren kommer tidigt här.

Jag pratade för en stund sen med min mamma som fortfarande har ett snötäcke på minst 40 cm. Det dröjer länge innan våren kommer dit. Mamma skulle dock berätta för sina kolleger att snödropparna kommit till Lund.

Visst är det härligt att våren är på väg!
Jeanetteskrev 2010-03-05 @ 16:33:05 URL: http://gratistokig.blogg.se/
Jättefina bilder!



Jag är inte medlem där då jag inte tycker sidan är så bra och det står i deras regler att dem kan neka ordrar om man har för många inloggnings eller hemsidepoäng. Men jag godkände din kommentar så andra kan gå med. Jag kanske slänger upp en bild på gratismode sen - får jag använda din rekryteringslänk då, den du skickade till mig (dvs. du får alla poäng om någon går med?)
Stephanieskrev 2010-03-05 @ 17:20:47 URL: http://www.steffi.se
Vill flytta till Lund nu!!!
Malinskrev 2010-03-18 @ 02:48:15 URL: http://holabaloo.blogg.se/
Vilka härliga bilder! Önskar jag vore hemma och se detta!

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

URL/hemsida:

Kommentar: